tisdag 11 november 2008

Nygammalt

Jacobs gamla lammullströja längst in i garderoben har fått nytt liv. Jag gjorde en klänning till Iris efter mönster från Baby Cool. Jag har läst att kläderna blir väldigt stora så jag utgick från en mindre storlek när jag ritade av mönstret. Trots det blev den så stor att hon drunknade i den och väldigt bred. Nu funderar jag på om den går att rädda på något sätt eller om den ska sparas och bli lagom senare, men när då? I sommar??



Hur som helst lärde jag mig mycket om pressarfötter, pressarfotstryck, kantband och lite om blixtlås.

Iris verkar i alla fall trivas i klänningen, eller om det kanske är för att hon får sitta upp.


3 kommentarer:

Martina sa...

Jag tycker den ser fin ut. Blev den för stor överallt eller bara för vid? Väldigt snyggt med den gula cirekeln på magen. Hua, jag kan inte något om pressarfotstryck-det får du allt lära mig!

Bobo/Rumba de kransen sa...

Längden är ok, men inte vidden. Du får se snart.

Var tvungen att testa pressarfötter för maskinen gick i strejk...

Anonym sa...

Hon är sa söt att man skulle kunna äta upp henne, en liten Julias är hon allt.