söndag 28 december 2008

Julklapp

Iris och Julius kusin Lisa fick en klänning i julklapp efter samma mönster som Iris pepparkaksklänning. Egentligen hade jag köpt ett rött trikåtyg med taxar, men det bubblade sig så mycket när jag sydde i det. Det ligger i "fixa-högen" så får vi se om jag kan få till den så att Lisa kan få den senare. Men det här tyget från Ikea blev ganska tufft, tycker jag i alla fall. Tre napphållare fick Lisa också eftersom hon gav mig idén från början.
Klänningen framifrån med napphållarna:

Och bakifrån. Tryckknappar i ryggen:

Nu väntar jag på att Lisas mamma Malin ska skicka en live-bild (eller lägga ut på sin blogg) så att jag får se om klänningen passade också.
Det är trist att inte kunna lägga in snygga bilder. Jag väntar och väntar på att vi ska hitta en version av Photoshop som passar för Windows Vista så att man kan redigera bilderna. Kassan för såna inköp är tyvärr tom...

Inga kommentarer: