lördag 10 juli 2010

Ufo*-högen minskad

Den gigantiska högen av påbörjade projekt har gnagt i mitt medvetande hela veckan när jag jobbade i Visby. Även om det var väldigt varmt och kvavt i mitt syrum idag gjorde jag klart fyra av plaggen.



Först två par korta tajts till Iris (knälånga). Hon vill väldigt gärna ha klänning och dessa skyddar lite mer mot solen.



Sen två av mina gamla t-shirts (som jag mest sparat för tyget) som har blivit slaktade och återvunna. Den första blev en klänning åt Iris...

...och den andra blev en lite mindre t-shirt åt Julius. Det enda jag gjorde var att minska yttersömmarna under armar och i sidorna plus att jag kortade den.


*Ufo = Unfinished Object (på sybloggspråket).

3 kommentarer:

od Andulky sa...

Jättefina!! Älskar dina två omgjorda! Så kul när man kan återanvända sina kläder till barnen!!

Anonym sa...

åh vad duktig du är!! tänkte också sy idag. man kan ju inte vara ute i denna värmen.
kram!

OttoPippi sa...

Så härligt att få minska sin UFOhög!!! Snyggt jobbat!