söndag 12 september 2010

In bed with Rumba de Kransen

Ända sedan J flyttade i julas har jag sovit på en madrass på golvet i ett kalt rum. Mysigt, tyckte jag först, men med tiden började jag känna mig som en student och tog därför tag i saken.

Bilderna nedan visar före och efter. Skomakarlampan byttes ut mot en hemvirkad rislampa som man kan se närmare på här. Sängen fick ben, tavellistor borrades upp och sängöverkast införskaffades.

Idag sydde jag dessutom klart lite kuddöverdrag. Det vore ju inte jag med helt vitt...

Tavlorna bredvid sängen har jag gjort själv (den ena är pärlplattan som väl känns igen?). Övriga kommer från Mexiko och Barcelona.

Skönt tillbakalutad mot mina nya kuddar ser jag en stringhylla med ekivoka bilder inköpta på antikvariat i Mexiko och ett par Gotlandsfår. Gardinerna sydde jag till vår förra lägenhet och gillar dem fortfarande.

Den här snubben får bo i min säng, det har barnen bestämt eftersom det ju faktiskt ÄR min nalle. Den stora rumpan har han fått av lite för mycket kramar i min barndom.

9 kommentarer:

IA Nyckelpiga sa...

Det blev jäkligt snyggt!

Aleisa Ribalta sa...

åh, så fint! tänkt att jag sovit i en soffa för två år, och nu sover på golvet i madrass, det finns hopp för mig!

Jenny / Ekomamma i stan sa...

Vilken skillnad, jättefint!

Mia sa...

Så mysigt du fick det i rummet jag gillar verkligen din virkade lampa.

Känner igen kaoset i inlägget innan ibland undrar jag om det någonsin kommer att ta slut. Men det är väl så det är då man är kreativ.
Ha en trevlig vecka/ Mia

Anonym sa...

Vad himla snyggt du fick till det.

h/saltaste bönan sa...

När du är med i MTV cribs får du inte glömma att introducera rummet med "This is where the magic happens".

Bernadette/Finally Teatime sa...

Så snyggt!! Och Hanna, jag hade tryckt på gilla-knappen om det funnits nån på din sköna kommentar...

designofluna sa...

Måndag 13 september startar en veckas rea med 30% rabatt på alla Lunafigurer! Passa på!!!!
Kram Malin

Slow-Eva sa...

wow vilken förändring. Det blev jättesnyggt!