måndag 20 september 2010

Koncentrationssvårigheter

Jag hade extremt svårt för att fokusera på valvakan igår. Det kröp i kroppen och jag mådde illa av att se SD:s höga siffror. Även om jag egentligen inte borde vara förvånad har jag hoppats in i det sista att prognoserna skulle vara felaktiga och att de inte skulle komma in i riksdagen.
På dagen när vi gick till vallokalen var barnen upprymda, de förstod att det var något speciellt vi skulle göra. Efteråt sa Iris stolt: "Nu har vi tröstat". Hennes tolkning av demokrati...

Istället sydde jag, visserligen med ljudet högt på tv:n och med en lov in till vardagsrummet, tv:n och datorn var femte minut för att kolla läget. Men jag valde att istället göra något positivt. Min kompis har just fått en dotter och jag ville göra en present till henne. Med med koncentrationssvårigheterna hade jag svårt att bestämma mig för färg och utformning. Därför sydde jag fyra stycken klänningar.
Nu har jag bestämt mig för vilken hon ska få.
Detta är ingen politisk blogg och det kommer sannolikt inte att bli fler politiska inlägg. Men idag gick det inte att låta bli.

4 kommentarer:

Anonym sa...

om du kollar på min FB sida så kanske du ser något som "tröstar" dig. Sverige är ändå civiliserad.

h/saltaste bönan sa...

ja, idag gick det inte att låta bli. du fick till den aprikos spetsen riktigt bra.

od Andulky sa...

Jättesöta!
Kan bara hålla med...

Jenny / Ekomamma i stan sa...

Jättefina klänningar!