söndag 3 oktober 2010

Junta mig hit och junta mig dit

Åh, vad det har varit härligt mycket juntande på sistone!

Först kom världens bästa Ia Nyckelpiga på besök ända från Spanien och satt hela förra helgen och okynnesvirkade i min soffa. Det är nämligen det hon gör, så fort det finns en sekund över trollar hon fram något nytt mästerverk. Belysningen i min soffhörna var tyvärr inte tillfredsställande. Tur att det finns pannlampor.

Eftermiddagen innan Ia skulle åka hem gästade hon min virkjunta och sen fortsatte juntafesten på kvällen tillsammans med Saltaste Bönan. Här kan man se vad hon trollade fram.

Den här helgen var det juntahelg med min andra junta. En helt fantastisk helg i Finally Teatimes familjs paradis.




Mitt eget virkande har visserligen varit intensivt, men går väldigt långsamt. Det repas lika mycket som det går framåt. På tisdag blir det nya tag när virkjuntan har nästa sammankomst.

Den juntan ska snart synas mer förresten, men det får bli en cliffhanger.

4 kommentarer:

h/saltaste bönan sa...

Jag fick repa upp lampan. Vet inte vad jag gjorde, men den var mer banan än apelsin...

h/saltaste bönan sa...

Ser förresten ut som om Ia sitter och virkar på din mammas mormorsrutefilt

Aleisa Ribalta sa...

lo q más me gusta de todo es q estaban las tres juntas, hahaha, juntas en la junta!

IA Nyckelpiga sa...

Ha ha ha ett av de roligaste inlägg jag läst. var lite rädd att du skulle anvánda just det fotot men det var ju inte sá farligt.
Tack, tack tack för allt.

Aleisa: Juntas en la junta, que bueno!