söndag 7 november 2010

Köpgalen

Shit pommes frites, vad jag har shoppat den här helgen. Men det var jag faktiskt värd. ;)

I fredags drog vi som tre musketörer till Syfestivalen i Älvsjö; jag, H och B. Med mål i siktet delade vi upp oss redan vid ingången - H till en workshop, B för att leta garn och jag för att testa symaskiner. Vad H och B shoppade kan ni se här och här.
Trots att jag inte skulle och inte behöver så köpte jag också en hel del tyg...

...och faktiskt också lite garn, men jag vet inte vem jag lurar. Mina virkprojekt blir ju aldrig klara.

Men det inköp jag är gladast över är den här overlocken som snart ska flytta in bredvid min trotjänare (lovar att inte byta ut den).

Men när jag hade fått upp farten kunde jag liksom inte sluta. Var inne på Ohlssons Tyger idag för att köpa ännu mera tyg och på vägen hem gick jag förbi Stockhome för att shoppa på mig några av de fina knappar B tipsade om sitt senaste inlägg.

Även om knapparna i sig är superfina tror jag att det dröjer länge innan jag använder dem. Det är kompositionen med knapp och kartong som gör dem extra fina. Jag sätter nog upp dem på min kommande inspirationstavla i syrummet.

6 kommentarer:

Gittan sa...

Det var jag som sa "supersnällasilversara" på ohlssons...vad kul att inte bara jag var tvungen att gå på ohlssons "dagen efter"... hihi :)

Gittan sa...

Jag kom på att jag hade kunnat presentera mig, men blev oxå lite blyg,som jag nästan aldrig är annars! Blir i alla fall väldans nyfiken på den silvriga kreationen, hoppas att man får se bilder snart!! Du har en väldigt mysig blogg och om det är okej så lägger jag jätte gärna till dig i min blogglista! :)

Bernadette/Finally Teatime sa...

Som du säger, det är knapparna i kombination med kartongen som är grejen. De måste göra sig väldigt fint på inspirationsväggen!

IA Nyckelpiga sa...

Jösses vad du har shoppat och vad bra det máste kännas:)
Nu har du allt lite att pyssla med i vinter.
kanske skulle satsa pá att komma hem vid nästa syfestival.........

P.S ordeferifieringen för det här inlägget var "symat" lite kul tyckte jag.

h/saltaste bönan sa...

har du köpt thaisiden också?

Jenny / Ekomamma i stan sa...

Snygga knappar och tyger!

Och en overlock, är inte alls avis...