onsdag 12 augusti 2009

Facebook-beställning

Via Facebook har jag fått kontakt med en gammal klasskompis igen. Superkul. Hon såg mina alster och beställde ett par brallor till sin minste son. Jag fick fria händer och bestämde mig för ett clownaktigt velourtyg som jag köpte på symässan (kommer inte ihåg från vilken butik). Velour känns mysigt till hösten då kan man behöva ett par färgglada byxor som kontrast till alla murriga färger.


Så här fin blev han
Och så här såg Iris ut i samma bralla. Hon måste nog få ett eget par

Min nya namnlapp
Bralla utan modell i. Mitt vanliga mönster, fast jag har gjort dem något lägre i midjan än tidigare.
PS. Det här är mitt 100:e inlägg!

10 kommentarer:

Helena sa...

Fina byxor! Jag gillar också det tyget, Andersson och Hjalmarson i Ulricehamn har sådant "regnbågsrandigt" tyg. Grattis till 100 inlägg :)

IA Nyckelpiga sa...

Grattis!!
Velour är bäst!!
Precis som Almodóvar....:)

Anonym sa...

Oj så fina de blev, fin fin velour!! Så snart de är för små kommer en ny beställning!! Syr du mössor också kanske=)?? Kram Linda

Bobo/Rumba de kransen sa...

IA: På fredag har den nya filmen premiär här. Har du sett den?

Linda: Här kan du se lite mössor: http://rumbadekransen.blogspot.com/search/label/m%C3%B6ssor

h/saltaste bönan sa...

Snygga!

Aleisa Ribalta sa...

åh, vad jag gillar dem, tyget är superkul, och almodóvar är min absolut favorit filmregisör, grattis till 100 inlägg, dags att tävla? jag är med garna!

od Andulky sa...

Supersnygga!! Fina namnlappar också!

LillaBarn sa...

Vilket h'rligt tyg... Grattis till alla inl'ggen. Som du ser har min dator f[tt fnatt, och vill inte alls skriva med svenska bokst'verna.

Aleisa Ribalta sa...

hej, eller: hola rumberas, egentligen bodde bara skriva på egen språk, men har på mig att inte skulle få besök, fast det kanske inte stämmer, just nu räknar 5 som kan det: heimlaga, sagagos, naimas, lillanovak, rumba, Är det flera till? så kul!!!!!

Aleisa Ribalta sa...

Oj, vad kul! ja, jag har varit hos henne nån gång, men tror inte hon hos mig, det är jättekul för jag fått en ideé, snart får jag 1000 i räknare, så det blir tävling, och den som lämnar på spanska, får en estra lot. är det inte kul?, vi ska ser säker hur vår lista växer, spännande!