onsdag 19 augusti 2009

Grönt är skönt

En beställning till två systrar i storlekarna 128 och 110. Toppen är samma som jag gjort till mig själv tidigare (fast omgjord till storlek 128 med hjälp av en T-shirt i samma storlek) och klänningen är inspirerad av Ottobre design 2/05 som jag gjort om. Kläderna var klara för ett par veckor sen och överlämnades förra veckan. Efter det har systrarna varit bortresta så nu väntar jag med spänning på rapport om passform och om de blev uppskattade. Det fina gröna tyget finns det tyvärr bara en yttepyttebit kvar av.


6 kommentarer:

od Andulky sa...

Så himla fina! Älskar tyget!!

Ang rullfåll, så vet jag faktiskt inte. Jag använder mig av tre trådrullar på overlocken, men har hört att det går med två också och då kanske det går med vanliga?
Ledsen att jag inte kan hjälpa dig!
/Anna

Lallis/Helene sa...

Vilket underbart tyg! Jättefina kläder du gjort av det!

Emilia sa...

Vilka fina kläder - härligt tyg (& jätte-snygg kjol till dig lite längre ner på sidan)!

Aleisa Ribalta sa...

Klänningar och färgerna ger mig bara gladje, grön är bäst!

h/saltaste bönan sa...

Snygga, så synd att tyget är slut. Det är så fint!!

Mia sa...

Jättefina. Jag gillar att tygets mönster passats in så fint mitt på plaggen, det kan vara lite trixit.