söndag 20 juni 2010

Gubbigt eller gulligt?

Äntligen har jag provat mönster från min japanska mönsterbok. Jag har tittat i den ofta och väl men inte riktigt vågat. Fånigt, det var ju inte så svårt.

Gubbtyget har värmt hyllan länge nog och fick bli ett par trekvartsbyxor. Tyvärr tabbade jag mig och tänkte fel när det gällde mönsterpassningen så rutorna hamnade fel, men de blev ganska bra ändå, tycker jag i alla fall.

Nu väntar jag ivrigt på att Julius ska komma hem och prova dem. Blir de bra och går hem kan jag tänka mig att göra fler.

7 kommentarer:

h/saltaste bönan sa...

Gubbigt och gulligt. Grymt snygga! Jag vill också göra såna. Gillar verkligen de röda knapparna. Rött är nog min grej just nu. Jag vill att vi juntar igen SNART, men nu ska väl du bort och allt sånt.

Bobo/Rumba de kransen sa...

Nej, jag ska inte åka någonstans. Jobbar en månad till. Det är ju du som är ledig...

IA Nyckelpiga sa...

Gubb-gulligt!

Unknown sa...

Instämmer, gulliga och gubbiga :-).Snyggt med rött till.

Anonym sa...

Fin! Kult med røde baklommer + de andre røde detaljene. Gubbigt på en gullig måte, går det an? Litt punk og.

Helena sa...

Skitcoola ju!!! Såna skulle jag kunna tänka mig att ha själv:)

Aleisa Ribalta sa...

Vilka snygga byxor, kinoko känsla, hahaha, och lite pumpalot, skojar. KOrt sagt: coolaste jag har sett! finns de gräsallergi? visste inte om det, men starkast Julius, han är så underbar söt, och Iris med, du har faktiskt två solstråler hemma