onsdag 18 augusti 2010

Sköna hem

Oj oj oj, vad det fixas och donas i Rumba-hemmet. Nu var det dags att ta ett inredningsryck igen och först att fixa klart var barnens rum. För att de ska vilja vara och sova i sitt rum har jag försökt göra det lite trevligare. Julius fick en hylla ovanför sängen så att han kan ligga där och läsa.


Tavlan med Geishan köpte jag av Johanna Ahlard för över ett år sen (till Iris ettårsdag) så det var inte en dag för sent att den fick komma på plats.




Tavlan med gråsuggan och tavlan med bilen har jag fått av Cmig och den understa tavlan har en kompis gjort. Övriga tavlor kommer från Barcelona och Ecuador och har funnits i mitt liv sedan före barnen.




Hängaren till utklädningskläderna hade jag och mina systrar ytterkläderna på när vi var små.


Korgarna av tidningspapper där gosedjuren bor kommer från Bolagret.

Nu fattas bara barnen, men imorgon kommer de hem. Under tiden pysslar jag lite med en lampa som ska bli en del av inredningen till mitt eget sovrum. Det kanske ni får se en annan dag.

2 kommentarer:

h/saltaste bönan sa...

snyggt! upptäckte att vi också har en docka som ser ut som albert. häromkvällen satt den i en kundvagn i hallen och tittade på mig när jag skulle gå och lägga mig. resten av familjen sov. kändes som en scen i onda dockan så låste in honom i en garderob för säkerhets skull.

Ahlard sa...

Oj så kul att se tavlan uppsatt:) Och vad kul med tavlor samlade så där. Tack för titten! /Johanna