fredag 22 maj 2009

Frågan är om det blir fler hattar

Nu har jag sytt min första solhatt. Och om jag inte hittar ett bättre mönster eller gör om detta radikalt kanske det även blev min sista. Om någon som läser detta har ett bättre eller coolare mönster så tar jag tacksamt emot tips. Den här solhatten är i alla fall grundad på ett mönster från senaste numret av Ottobre, fast jag gjorde den vändbar, kortade brättet och satte på kantband.

Jag är inte helt nöjd, så det är tur att jag har världens finaste Julius. Han är fin i allt.


Ena sidan är gjord på tygrest från Åhléns.



och den andra på en rest från Elvis-skjortan med svart brätte.





Ett av de första plagg jag sydde var en förklädesklänning. Den funkar inte som klänning längre, men nu har Iris den till jeans och jag tycker nästan att den gör sig bättre så. Jag önskar att det gick att få tag på mer av det här tyget. Jag har en bit kvar men vill knappt använda det för då tar det definitivt slut.



6 kommentarer:

Anonym sa...

tja, solhattar. ett eget kapitel. Om du vill kan du fa mönstret till beppehatten jag sydde idag. Har själv fatt det mejlat av Lillofant, sa jag har det pa pdf. Men det är heller inte enkel att sy, men säg till om du vill prova....

h/saltaste bönan sa...

Jag tycker den är fin. Varför är du inte nöjd med den?

od Andulky sa...

Jag tycker också den är fin! Klänningen är jättesöt!

Skaparstigen sa...

Jag tycker också den ser bra ut. Själv har jag inte gjort någon (än) så jag har tyvärr inget tips på mönster.

Retro Elephant sa...

Kul att du ville delta i min tävling! :)

//Lina

LillaBarn sa...

Men den är ju jättefin, jag kan inte se något fel med den iallafall... Vilka fina barn du har!!!