tisdag 19 maj 2009

Vuxet

Det blir en del barnkläder fast det egentligen är jag som behöver dem mest. Därför denna kjol som jag tänker mig ska passa perfekt i den spanska sommarvärmen nästa vecka. Mönstret jag brukar använda har jag antingen tappat bort eller lånat ut. Tur att det är så enkelt.

Tyget är en del av ett gammalt påslakan.

Jag gjorde också en till en kollega. Hon såg min blommiga kjol och ville ha en likadan fast med turkos mudd, kanter och stickningar och med isydd underkjol. Jag håller tummarna för att den passar till den mexikanska festen.

Här är hennes och min kjol. Jag älskar det här Åhlénstyget!

I detta inlägg kan man se hur kjolmodellen ser ut på.

5 kommentarer:

od Andulky sa...

Läckra!! Blev också sugen att sy en sån.

h/saltaste bönan sa...

Den gula var ju super! (har redan berömt den i Åhlénstyg). Funkade det bra att sy i underkjol? Gjorde du den samma vidd eller smalare?

Bobo/Rumba de kransen sa...

Jag får återkomma till din fråga när S har använt kjolen, jag gjorde den i samma vidd, men hur det kommer att funka vet jag inte. Det var svårt att sy i det "slinkiga" tyget i alla fall.

IA Nyckelpiga sa...

Har du tid skulle du kunna sy en till mej (i det svarta tyget som du har gjort innan) Alternativt ge mej mönstret;)

LillaBarn sa...

Härliga kjolar. Tänk att det finns tyg till och med på Åhlens... Vill åka hem och köpa tyger i stora lass.