onsdag 23 december 2009

Fladdermusklädsel

Det skulle kunna vara fem år sedan den här stolen fick ny klädsel. Långt före Rumba de Kransen och alltså obloggad. Men det blev inte bra. Av rädsla för att klippa för tajt blev klädseln för stor och det gick inte att sitta i den utan att få blåmärken på låren. Den har varit gömd under högvis med kläder i alla år. Men nu: det tog cirka 30 minuter att göra om det så nu funkar den även som sittmöbel.

Julius och Iris poserar villigt och jag misstänker att det mest är de som kommer att sitta i den. För visst är fladdermusstolar estetiska men inte särskilt bekväma om man är mer än tre äpplen hög. Man får ju liksom inget stöd för nacken i dem. Det kan vara därför det tog så lång stund att fixa till den.

Och just det. I morgon är det ju julafton. Så GOD JUL alla som läser det här!

8 kommentarer:

IA Nyckelpiga sa...

"Stor-Iris" och "Lill-Julius". Dom är ju lika som bär!!!
Tänk ibland sá drar man sej för att göra grejor, tror att det ska bli jobbigare och sá visar det sej nástan alltid att det var sá mycket láttare.
GOD JUL fina BOBO

Mia sa...

Jag har en del saker här som jag dragit mig för och göra som det nog är dags att ta tag i, det är som du skriver det går oftast fortare än man tror.
God Jul önskar jag hela familjen.

Aleisa Ribalta sa...

Feliz navidad para esa linda familia. Iris och JUlius är sååååå söta och så lik varandra, det stämmer. JUlafton funkar precis som beräknat datum när man ska födda, man får lust plöstlig att göra det man har inte gjord hela året. Det blev jättefin med obekvämma men kul stolen. jag får se om jag tar mina soffor nästa år, att föda kommer jag inte att göra. GOOOD JULLLLL!!!!!!!

Anonym sa...

God Jul! Ser sött ut. Nu är alla barnen på helspänn märker man. Man kommer själv ihåg när man var liten, man var liksom nervös inför julafton. Mycket förberedelser, men det går fort över. Julhelgen går fort i ett nafs och sen är det slut och man får vänta ett helt år till nästa gång. Men nog ser man alla små barn som ler idag. Ha en riktigt fin jul! /petra.h

h/saltaste bönan sa...

God jul!! Hoppas ni får en mysig dag. Mamma och pappa är magsjuka så vi kan inte åka hem till mormor som vi brukar (morfar är skröplig och får inte smittas). Mamma röstade för köpeköttbullar (för att hon inte kan äta ändå?), men det går ju inte så nu står vi upp till armbågarna i Janssons, ris-a-la-malta och allt annat mormor brukar fixa.

h/saltaste bönan sa...

Fast det var ju inte det jag skulle skriva - fräck fladdermus. Sån skulle jag också vilja ha!!

Polkahjerte sa...

Stilig stol. Godt å få ferdig ting som ligger og ligger. God jul!

LillaBarn sa...

hahaha, vad gulliga... Fin den blev stolen, och barnen tycks ju gilla den. Barn tycker de mest obekväma saker är bekväma, min dotter trillar allt som oftast ur sängen, och sover jättegott på golvet itället! Hoppas ni hade en trevlig jul.