onsdag 30 december 2009

Rosa!

Jag är inte så förtjust i rosa, oavsett kön, men ibland måste man testa det man inte brukar och se hur det blir. Ganska bra tyckte jag - fast det är ju mörkare än rosa rosa så klart.
Det blev klänningar till Iris och kusinen med virkade detaljer. Iris fick ett utropstecken för att det säger allt om hur hon är nu för tiden och kusinen en virkad ficka på magen där hon kan spara mackor, tjuvade saker från syskonens rum och andra skatter.



Jag har länge tänkt sy plagg med virkade detaljer och har många fler planer i huvudet. Jag har sett andra bloggare som gjort virkade applikationer, bland annat Mustafa (vars blogg tyvärr är nedlagd, eller?), Kånkarong och Prettoflamingos. Inspiration kommer även från större kedjor som Molo och Katvig och det fanns ett mönster på en kappa med virkade fickor för ett tag sen i Allt om Handarbete.

7 kommentarer:

IA Nyckelpiga sa...

Sá jäkla snyggt!!!
Välkommen tillbaka .

Aleisa Ribalta sa...

nej, men, vad snyggt! silken årslut, älskar dem, såååå finaaaaaaaaaaaa! Gillar båge två men "el signo de admiración de Iris" är min favvo.

Anonym sa...

Så söt lilla Iris med utropstecknet, snyggt. Ha ett riktigt Gott Nytt År! /petra.h

mustafa sa...

det finns mycket jag kan ta cred för ;) men tyvärr inte virkade applikationer (inte vad jag minns iallafall, däremot har jag broderat en del på kläder).

hursomhelst, tack för tanken, länken och hälsningen hos mig.

ha ett världsbäst 2010!

Bobo/Rumba de kransen sa...

Aha, då var det broderierna jag tänkte på. Inspiration i vilket fall! ;)

Anonym sa...

Ah virkade detaljer! Det är nytt för mig tror jag... förutom på flickkappor. Men det finns ju många fler alternativ..:) Gott Nytt År!!!

LillaBarn sa...

Underbart fina, tycker det är jättefint med virkade detaljer. Och rosa är faktiskt fint, så länge inte allt är rosa. Men det är ju samma med alla färger nästan, så länge det finns lite andra färger än EN i garderoben..... Gott Nytt År!!