måndag 7 december 2009

Prickigt

När man är en stor tjej kan man få sova i nattlinne. Mönstret till detta kommer från Ottobre nr. 6/09, fast mycket förkortat eftersom 92 var minsta storleken. Jag skippade också en hel del ur beskrivningen eftersom jag inte har någon overlock och använde bara mönsterdelarna. Iris kände igen tyget från sina tajts och favoritmössa och blev jätteglad.


Sen måste jag skryta lite med min sagolika tur. För tredje gången har jag vunnit en tävling av en fantastisk sybloggare. Först vann jag ett plagg av Kinoko som kan ses här. Och sen vann jag tyger av Aleisa, som jag för övrigt även fått en superfin tunika av. Och nu en tävling hos Polkadott! Jag fick välja tyg men gav henne fria händer eftersom hon har så god smak. Min enda önskan var att få med pil-i-hjärtat-applikationen och den toppades av en cowboy. Jag är överlycklig!

Tyvärr var Iris inte den mest samarbetsvilliga modellen vid det här tillfället, men man kan i alla fall se lite av hur klänningen sitter på. Hon klappade sig nöjt på hjärtat på magen, men schaletten fick jag absolut inte på henne i dag. I morgon kan det hända att hon själv hämtar den för att sätta på den. Tack tack snälla för den fina vinsten!

7 kommentarer:

Mia sa...

Vilket mysigt nattlinne och grattis till alla vinster.

Polkahjerte sa...

Så gøy å se bilder av forklekjolen live! Jeg angrer kanskje litt på knappene. Skulle tatt noen flate som holder selene bedre på plass, men det fikser du om du er enig med meg. Kule-knapper er så nydelige, men vet ikke om det var rett på akkurat den kjolen. Hm hm, detaljer, detaljer.

Aleisa Ribalta sa...

ju, det undrar jag med, vilket "bruja" besöker du? att du vinner alla tävlingar. hehe, jag är bara glad för dig, jag vinner aldrig, och detta gör att jag vill inte göra en endast tävling mer på min blogg. fast när jag tänker på vilka fina vinnare har jag haft, då vill jag göra ett nytt försök. jag vinner inte tävlingar men vinner de som vinner mina tävlingar, är det inte helt underbart?. älskar nattlinne, och klänningen är en dröm, jag har hittat till polkahjerte precis nu, och älskar allt hon gör. uff vad lång blir detta, men vill inte sluta utan en fråga: får jag se tunikan? det du gjorde med tyg du vunnit av mig?, snälla. vad söt är lilla "stora" Iris, kram!

Anonym sa...

Åh vilket fin nattlinne! Ofta kan så enkla saker bli så fina! Tyget är helt rätt!!!
Tycker du måste lotta vidare den nästa vinsten du gör...

Aleisa Ribalta sa...

hehe, det var bara jag so läste fel, du berättade om tunikan du fick av mig, och jag trodde du skrivit om en tunika du sytt av tyget. Språket, du vet. hehe

h/saltaste bönan sa...

Grymt snygg! Väldigt avundsjuk på cowboyen.

LillaBarn sa...

Ja, det kan man ju kalla tur! Vilket fint nattlinne, skulle hon ju kunna ha som klänning under dan med!!