fredag 12 mars 2010

Fredagsnöje

Jag borde städa, packa inför en veckas vistelse i Blekinge och göra en hel del annat fixande och donande den här kvällen. Men istället har jag tillbringat den här fredagskvällen på det sätt som får mig att koppla av mest: vid symaskinen.

Det blev tre nya ballongklänningar. Den jag sydde i veckan var alldeles för stor för Iris så hon fick en ny. Det blev den svarta med röda prickar. Fågelklänningen ville jag ge till en annan tjej, men Iris har redan adopterat den så det kan bli svårt om hon märker det. Så då sydde jag den med rosor istället (ser ut att vara samma storlek som den svarta på bilden men den är större). Till hennes storasyster sydde jag klänningen med moln.

Tids nog ska det bli livebild på den prickiga klänningen också, men i väntan på det: en långklänning som kanske blir lagom sommaren 2011.

1 kommentar:

Jonglören sa...

Jättefint ballongfall. Här har fredagsnöjet också varit att sitta vid symaskinen. Har fått en overlockmaskin idag och den har verkligen hållt mig sysselsatt. Ha en bra helg!