söndag 18 januari 2009

Pointy Kitty

Så fel jag hade i mitt förrförra inlägg. Barnen var inte alls friska utan influensan tog en runda till med hög feber. Det har följdaktligen inte blivit mycket sytt. Men emellanåt har jag knåpat på dessa två katter med mönster från Wee Wonderful.

För en gångs skull följde jag mönstret. Det man kunde sy med maskin gick supersnabbt. Desto längre tid tog det för mig att sy fast tygdelarna. (Jag är riktigt trött på langettsöm för tillfället). Katterna skulle vara hårt stoppade och jag hade dessutom ingen kuddstoppning så jag stoppade dem med kasserade kökshanddukar. Istället för knappögon broderade jag det svarta i ögonen. Mer barnsäkert så.

Tygerna kommer från Ikea och är utvalda av Julius.



3 kommentarer:

h/saltaste bönan sa...

Äntligen!! Superfina!! Jag ska genast härma.

mustafa sa...

jättefina. laddade ner det där mönstret för över ett år sedan men har inte pallat sy ett eget ex eftersom det verkar vara så pilligt.

Martina sa...

Verkligen superfina Bobo! Ack så pilligt!!!