onsdag 7 januari 2009

Tuppkamsgänget och köttgänget

Om man precis innan man somnar matas med fakta som: Stegosaurusen kan fånga solvärme med sina 17 ryggplattor och: Tyrannosaurus Rex har tänder som kan krossa ben, då är det väl helt naturligt att man även somnar med dessa giganter på kroppen?

Eftersom Julius dessutom har vuxit ur nästan alla sina pyjamasar var det läge att tillverka åtminstone en ny (får se om jag orkar göra fler). Det randiga tyget är en superbillig (men härlig) stuv inköpt på Dollys tyger, känns lite som POP-tyg. Applikationerna är i samma turkosa velour som hans muddbyxor. Jag har låtit bli att kanta sluten på båda tröja och byxor för jag tycker att det är så fint när det "krullar sig". Eventuellt sätter jag på muddar senare för att öka livslängden.

Jag är dock inte så nöjd med halsen, tycker det är svårt att kanta med muddväv. Nån som har nåt bra tips på hur man får det snyggt?

Med detta plagg hoppas jag att den stora julkoman är över och att vardagskreativiteten ska sprudla i fortsättningen!

Inga kommentarer: