fredag 5 juni 2009

Inte längre bebis!

Idag är det inte bara Danmarks nationaldag utan också Iris ettårsdag. Grattis gumman!
Födelsedagen firades igår med släkt och en massa roliga paket från när och fjärran. Tack alla!
Så här fin var Iris i en icke-hemsydd klännning! Sockersöt, eller hur?
På den faktiska födelsedagen idag kom ett paket från kusinerna med föräldrar i Blekinge.
Paketet innehöll bland annat en fin hemmasydd snuttefilt, sydd av Iris moster.
Iris fattade direkt vad som var intressant med den - alla olika band.
Den som kände hennes storebror när han var i ett-årsåldern ser att hon har samma tungföring när hon koncentrerar sig. De är de två och Janne Schaffer...


Man kan också ha snutten på huvudet. Det funkar!


Mormor och morfar: som ni ser passar jeansen bra.

11 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till goa lilla flickan!! :D Trevlig helg!

h/saltaste bönan sa...

Grattis Iris! Bönan har haffat min mobiltelefon och sitter med örat tryckt mot luren och snackar. Förmodligen grattar hon Iris. Hoppas samtalet kom fram.

Monica Therese sa...

Gratulerer så mye med dagen til Både Iris og Danmark ;)

Martina sa...

Grattis söta Iris! Jag och Ines ser fram emot att få träffa dig imorgon!

od Andulky sa...

Stort grattis till den lilla sötnosen!

IA Nyckelpiga sa...

Som självutvald moster máste jag ju självfallet gratta henne. Naia tycker att hon är sá söt och har tryckt en stor puss pá bildskärmen.

Naíma´s sa...

Grattis sötis!! Hoppas ni haft en toppendag. Trevlig helg

Skaparstigen sa...

Åh, första födelsedagen är ju så speciell! Iris är ett väldans fint namn också.

Anonym sa...

Ett stort grattis även från oss, kusinerna och den riktiga mostern (ja, ja och Claes förstås...)

LillaBarn sa...

Vilken sötnos... Grattis på ettårsdagen. Min bebis fyller ett om tre veckor och jag vet inte vart tiden har gått. Hallåååå, vart tog min bebis vägen...

Helena sa...

Grattis i efterskott!