tisdag 30 juni 2009

Cowgirls

Jag köpte en bit av ett Alexander Henry-tyg på Tradera för ett tag sen. Det kidnappades direkt av min sambo som nu verkar ha kommit på det där med att beställa grejer.
Idag är det dock hans födelsedag så visst kan man få beställa en skjorta. Tyvärr hade jag inget mönster och att bara lägga tyg ovanpå gamla plagg och tro att man ska kunna sy ungefär likadana funkar bättre på barnplagg kan jag berätta....
Jag har sagt det förut och det tål att sägas igen - nu blir det inga fler skjortor på ett bra tag. Många många sprättande timmar (och kvällar) senare sågs dock den här skjortan bäras.
Men allt gick inte bara fel. Nästan helt oavsiktligt lyckades jag ganska bra med mönsterpassningen.

6 kommentarer:

IA Nyckelpiga sa...

Den är ascool!
Du är riktigt profsig!

LillaBarn sa...

Men, verkligen värt en veckas svettande framför symaskinen, jättefin!!! Själv springer jag långa vägar runt plagg med kragar, sen min misslyckade klänning åt Jade. Halsen blev jättetrång och så bulkig att det inte gick att sy dit ett knapphål. Disktrasa is all I can say...

Anonym sa...

Jag lider med dig!! Men resultatet blev ju hur fint som helst!!! Min ville att jag skulle sy Hawaii-skjorter till honom, men jag tog och köpte 3 pa nätet till honom istället ;)

h/saltaste bönan sa...

Shit, vad du är duktig! Utan mönster??? Jag är så impad. Bönans pappa valde kläder till hennes födelsedag. Jag försökte med en klänning, men han skulle promt ha på henne Elvisskjortan.

Martina sa...

Nej, det är verkligen svårt med skjorta till vuxen utan mönster. Jag höll på säkert en vecka med min sambos. Tillslut fick jag kasta den. Du lyckades och snygg mönsterpassning!

od Andulky sa...

Supercool!! Vilket jobb!!