måndag 6 juli 2009

Små saker till stor kille och större saker till liten tjej

Julius är nu en stor och cool kille. Så stor att han åker på grabbresa med finlandsfärjan och har coola Elvisbrillor.

Till så fina solglasögon måste man såklart ha ett eget passande solglasögonfodral. Han fick också en matchande börs för alla de pengar han sparar för att ha till skivinköp. Båda har en insida av blå linne (i samma färg som dragkedjan) men det fick jag ingen bild på.

Ja, idag drog familjens grabbar och kvar är jag och Iris. Iris har fått lite större omlottblus (som jag skrev om i förra inlägget att hon behöver) och till det ett par matchande tunna sommarbrallor i hawaiityg. Somrigare kan det inte gärna bli.



7 kommentarer:

Anonym sa...

Älskar hawaii-tyget!! (och din symaskin ;))

Bobo/Rumba de kransen sa...

He he. Just det - nu kan ni se var jag sitter och syr. Vid köksbordet. Inget lyxigt syrum här - och ingen flashig overlock. Men en rackarns bra gammal hederlig Husqvarna!

IA Nyckelpiga sa...

Coola Julle, söta Iris och händiga Bobo

Anonym sa...

den är helt underbar :) och köksbordet är det inget fel pa... (säger en flashig overlock-ägare utan syrum ;))

Madelene sa...

Ser riktigt somrigt ut! :0)

LillaBarn sa...

Snyggt alltihop. Byxorna ser lite ut som "Fred Bare" (ett lite dyrare märke för barn här). Jättetjusigt! Jag sitter också vid bordet och syr....

od Andulky sa...

Gud så söt hon är!! Jättefina kläder!