fredag 31 juli 2009

Orange och lite tältning

Av bara farten blev det en till orange liten kjol och en tröja till den - men det kanske blev lite för mycket att kombinera? Bättre var och en för sig. Det ser ut som två tröjor, men är fejk. Den är lite varm och lite stor nu men blir perfekt i höst. Mönster till båda är från senaste numret av Ottobre. Det orangea tyget är jogging och det randiga en tunnare trikå.

Jag lyckades bättre med muddkantningen den här gången än förra gången jag försökte, men det är fortfarande inte helt bra.

På bilderna ser ni en skitlycklig och ganska spjuveraktig Iris. Varför? Hon är så glad att hon kan gå.


Till sist vill jag bjuda på bilder från vår tältutflykt på Runmarö hos barnens farfar. Det är så kul att nu ha sytt så mycket kläder till dem att de råkar ha Rumba-kläder på sig båda två.


6 kommentarer:

h/saltaste bönan sa...

Fast jag gillade det tillsammans - orange är snyggt!!!

od Andulky sa...

Jag gillade det också tillsammans! Fina bilder!

LillaBarn sa...

Jättefint! Duktiga tultan, hur gammal är hon? Max är precis ett år fyllda men har bara tagit ett par steg då och då utan hjälp. Fast han är bra mycket tidigare än Jade som inte orkade få tummen ur innan hon var 16 månader... Fast hon kunde förvisso lägga pussel och sånt väldigt tidigt. Everyone is different...
Snygga kläder iallafall!

Aleisa Ribalta sa...

Supergullig, vi älskar orange oxå.

Mia sa...

Man blir lycklig när man helt plötsigt kommer på att barnen faktiskt har kläder som man sytt på sig. Snart blir de så stora att de är stolta när någon kommenterar kläderna, och kan säga att min mamma har sytt det. Min äldsta var 5 år när han kom in i mitt syrum och sa
-tänk att du har sytt allt det här.
De ser väldigt nöjda ut.

LillaBarn sa...

Här kallas luvorna på såna tröjor för "Pixie hood". Pixie är väl typ nåt naturväsen typ en alf eller liknande. Jag har en liknande tröja själv som jag köpte för tio år sen nu. Still love it!!