fredag 3 juli 2009

Sommarlov

Nu är semestern äntligen här. I fem veckor ska jag vara helt ledig från jobbet! Glad i hågen skuttade jag iväg tidigt från jobbet idag efter en spurtande vecka och mötte familjen i parken. Den här tjejen var helt iklädd Rumba-kläder (förutom skorna). Det enda som var nytt var sommarbyxorna jag sydde till henne igår kväll. Tunna, halvkorta och svala i ett fint 50-talstyg. Kanske kan de bli shorts nästa år om hon fortsätter att ha samma kropp som sin bror och förblir en spinkis.

Förutom brallorna hade hon sin omlottblus som nu börjar bli liten, rumbavirkad solhatt och napphållare. Jag insåg att jag faktiskt hunnit göra en hel del kläder sen jag började sy för cirka 8 månader sen. :)

Blusen är inte fullt så liten som den ser ut att vara här, men den tillåter mig ändå att sy en ny.

4 kommentarer:

od Andulky sa...

Åh vilken sötnos, med underbara kläder!!

IA Nyckelpiga sa...

Solskensbarn!
Du har fátt tag pá mánga fina tyger. Njut av semestern, snart ses vi.

h/saltaste bönan sa...

Vilka fina byxor - superfint tyg!! Jag har vunnit retrolampan på Broarnes blogg. Jippie!!

LillaBarn sa...

Vad fint!! Vilken glad och go liten unge... Härligt med sommarlov!