tisdag 31 mars 2009

Det har virkats en del på sistone...

...lite varstans. På juntan, T-banan, bussen, bilen, BVC, Svandammsparken, restauranger - ja lite där jag har varit helt enkelt. Det var så kul att virka denna solhatt så även med en tunn virknål gick det ganska fort. Mönstret kommer från Drops och hittas här.

Iris fick även en matchande napphållare.

Och eftersom napphållare går så fort att göra fick hon en i mina favoritfärger också.

Nu har våren kommit till Kransen. Det innebär att jag börjar jobba imorgon och lämnar över stafettpinnen hemma till barnens pappa. Vi får väl se hur mycket man orkar skapa på kvällar och helger. Mycket hoppas jag men ska jag vara realistisk blir det nog lite längre mellan inläggen.

8 kommentarer:

od Andulky sa...

Härligt med virkade napphållare :-)

IA Nyckelpiga sa...

Jag brukar alltid ha böcker med mej men det var ju en bra idé att ta virkningen med sej.
Jätte-fint!!!

Martina sa...

Vad fin mössan blev Bobo! Jag kommer sakna våra dag-dater!!!!

Skaparstigen sa...

Fin! Det är bra att utnyttja tiden. Jag sitter också och virkar varhelst det passar.

h/saltaste bönan sa...

Iris är så söt att man nästan glömmer kolla på kläderna. Du kanske får skaffa dig en fulare modell? Hur lång tid tror du hatten tog ungefär och pallar en nybörjarvirkerska? Ser att hon dessutom har en fin kjol. Måste göra en sån jag med. Åhléns hade 25% på alla tyger förra veckan, men jag missade naturligtvis att gå dit...

Bobo/Rumba de kransen sa...

H: jag ÄR en nybörjarvirkerska. Det gick ganska fort med hatten. Jag virkade lite då och då under en vecka men om man satt långa stunder skulle det gå fort. Och det var enkelt!

h/saltaste bönan sa...

Viulken storlek är den?

Bobo/Rumba de kransen sa...

Oj, jag vet inte riktigt. Mätte på hennes huvud. Tror att jag hamnade någonstans i mitten på mönstret.