lördag 28 mars 2009

Muddisar med attityd

En kompis har beställt dessa brallor med matchande dregglis. Jag hade först lite svårt att hitta det perfekta tyget, men till slut hittade jag det på Ohlssons tyger. Muddväven kommer från Bibbis. Fickorna har jag sytt i dubbel trikå som jag vändsytt och satt röda kantband på. Mönstret är mitt vanliga Iris-byxmönster.

Jag blev riktigt nöjd med resultatet och tror att jag måste springa till Ohlssons snarast och köpa mer tyg så att mina barn också kan få såna coola punkiga byxor.

Det kan dock hända att dessa är alldeles för stora för den som ska få dem. I så fall behåller jag dem till Iris och syr ett par nya i mindre storlek.

Iris fick i alla fall agera modell, och linslus som hon är hade hon ingenting alls emot det.

7 kommentarer:

IA Nyckelpiga sa...

Det blev RIKTIGT snyggt och tufft!
Höll pa med ett par till Naia . Tyget är i ull och det kliar säger hon sa jag har lagt det pa hyllan, far se vad det blir av det

V sa...

Jag ÄLSKAR dem!!! Gud vad duktig du är!! Han kommer bli världens coolaste bebis och jag tror att storleken blir perfekt! Kunde inte blivit bättre resultat, nu vill jag bara att han ska prova dem direkt!!

Bobo/Rumba de kransen sa...

Ia: som tur är hittade jag ett tyg utan ull så det är faktiskt skönt.

V: Kul att du tycker om dem. Om vi inte ses innan kan jag lämna dem till O på onsdag.

Martina sa...

Coola Iris! De ser verkligen jättefina ut!

od Andulky sa...

Superfina! Söt tjej du har!!
Kul att du lämnade kommentar på min blogg så jag hittade hit!! Jättemycket fint du syr!
/Anna

Anonym sa...

Lisa vill oxå ha sådana!!!!!

Daling sa...

JAAAA! Mer punk åt barna!