fredag 13 mars 2009

En kjol, en kjol, en liten liten kjol

Är det nån mer än vi som gillar Höjdarna? Jag och Julius sjunger melodin till frysinslagen hela tiden med olika varianter och Iris skrattar varje gång. Därav titeln på detta inlägg. Ni får tänka er dansande snögubbar till.

I alla fall: jag har inte sytt mycket den senaste veckan men här kommer i alla fall den lilla kjolen till Iris. Modellen är samma som E fick och som man kan se här. Fast eftersom Iris kryper är själva kjolen kortkort och så har den en lång mudd upptill.

Tyget är en favorit från Åhlens och mudden har jag köpt på Tradera. Den är mer ribbad än andra jag brukar använda så jag har inte gillat den förut, men till det här passade den perfekt.

Hoppas att det blir vår snart så att man slipper ta kort med blixt på dagtid.


Hejdå!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vi saknar er redan!! Längtar till påsk. Syster Yster

h/saltaste bönan sa...

Här ska sys kjolar!