fredag 20 mars 2009

Jag har stulit...

Jag har tvekat över om jag ska göra det här inlägget eller inte. Detta är nämligen lite mer än bara inspiration. Men jag kommer inte att massproducera och sälja utan bara använda för eget bruk så det kanske är en förmildrande omständighet?


Så här ser orginalet ut: tryck här.


Och så här blev min version av resestolen:

Den har legat i garderoben halvfärdig länge, men igår fick jag tummarna ur och satte fast remmarna. Nu har jag en extra stol när det kommer barnbesök och en liten och smidig stol att ta med på uteserveringarna i sommar.

Tyget är svart och röd vävd bomull som jag haft hemma i evigheter, långt innan jag började sy på allvar. Som remmar har jag använt spännband. Det känns säkert.

(Så roligt att om man jämför orginalbilden med min bild så gör Iris till och med likadant med händerna)

1 kommentar:

Martina sa...

Så får man absolut göra! Superpraktisk!